Banyuwangi, Java - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van Familie Zwier - WaarBenJij.nu Banyuwangi, Java - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van Familie Zwier - WaarBenJij.nu

Banyuwangi, Java

Door: Damaris

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Juni 2015 | Indonesië, Banyuwangi

Gister zijn Chris, mama en ik naar één van de beroemdste tempels van Bali geweest, de Tanah Lot. Een prachtige tempel gelegen aan de westkust van Bali. De tempel is gelegen op een rots in de zee en heeft een heel mooie groene en glooiende omgeving. 's Avonds lekker gegeten in een klein eethuisje (we merken dat de kleinste eethuisjes het meest Indisch aandoen en dus voor ons het lekkerste eten hebben) en vervolgens zijn we weer ingemaakt met jokeren door mama. Voor de tweede keer deze vakantie heeft ze de pot getrokken!
Vandaag hebben we een reisdag gehad. Vanmorgen vroeg opgestaan en om 7.45 uur zaten we respectievelijk nasi en bamigoreng, ossenstaartsoep en soto te ontbijten. Ik was even bang dat we te vroeg zouden zijn voor een warm ontbijt, maar in Indonesië is het gelukkig nooit te vroeg voor warm eten ;-). Na een taxirit van 4 uur (waar we de apen langs de kant van de weg hebben zien lopen) en een boottocht van zo'n 1,5 uur zijn we om 14 uur op het eiland Java aangekomen. Nu zitten we hier in een heerlijk hotel/resort. Het ziet er echt prachtig uit, aan zee met een geweldige tuin (met manga's aan de boom). Morgenochtend vertrekken we naar het vroegere woonhuis van mama in Jember, hier zal zij (op haar 76e verjaardag) voor het eerst sinds 63 jaar weer haar geboorteplek zien. Best spannend.

Tot hier weer even. Ik hoop dat jullie een leuke vaderdag hebben gehad (Tim heeft mij vanmorgen om 9.30 uur (voor jullie plaatselijke tijd) gefacetimed zodat ik er bij kon zijn toen Han werd wakker gemaakt met een ontbijt op bed voor vaderdag. Heel leuk om dat op afstand toch mee te kunnen maken.

Tot de volgende keer allemaal. Liefs van ons allemaal. Damaris

• 21 Juni 2015 - 15:11

Emile:

Lieve, Pa. Ma Chris en Damaris,

Wat heerlijk om zo toch een beetje met jullie mee te reizen.
    Prachtige foto's en een beeldend geschreven.
    Nou ma dat wordt een heel speciale verjaardag.
    Wij zijn na een heerlijk vaderdagontbijt met cadeautjes (wat een verrassing) met de mannen van Damaris naar de pelikaan geweest.
    Buitensport zit er deze zomer nog niet in.
    Heerlijk de dag afsluiten bij yume.
    Tot het volgende bericht.
    Kus van ons!
    Emile Vera en co

• 26 Juni 2015 - 17:59

Mees:

Was het leuk!

• 26 Juni 2015 - 18:35

Familie Zwier:

Hi Mees, het was heel erg leuk. Heb je ook de andere verhalen gelezen? Morgen vliegen we naar Bali en gaan oom Chris en ik een vulkaan beklimmen, stoer hè!

• 26 Juni 2015 - 18:35

Familie Zwier: